... v tělocviku jsem vždycky patřila k nejhorším. A pak jsme v šesté třídě v rámci branného cvičení měli běh do vrchu...

Píšu o tom, jak běhám já a co se mi osvědčilo a jak to baví mě. A pokud vám váš běhací trenér radí něco jiného, tak věřte jemu

neděle 3. listopadu 2019

KDY NEVYBĚHNOUT

Jako jsme se věnovali tématu, že ve vhodném oblečení se dá vyběhnout téměř za všech povětrnostních podmínek, tak se zdravotním stavem to tak není. Kdy jo a kdy ne?

Jsem zdravotník. Několik jet jsem profesně strávila v nemocnici včetně oddělení ARO a velmi z blízka nejen na pacientech, ale i na sobě jsem měla možnost zjistit, k čemu vede přecházení takového toho divného pocitu, svalové bolesti, bolesti kostí a kloubů, hlavy nebo ucpaného nosu. A taky že na následky přechozené blbé chřipky se dá umřít i v necelých 30 letech.


SPORT POSILUJE IMUNITU

Ano, takovéto "není to úplně ono", jsem asi víc unavená, kape mi z nosu, bolí mě svaly z tréninku předevčírem apod., tomu může lehčí fyzická aktivita dokonce i prospět. Ona totiž pravidelná lehčí sportovní aktivita imunitu opravdu posiluje. Pokud zrovna nemrzne nebo nepadají trakaře a nehrozí, že ještě víc promrznete, vyrazte ve svém sportovním oblečení alespoň na svižnější procházku nebo kratší pomalejší běh. A možná Vás to do druhého dne úplně přejde :-)

MOJE RADA: TOHLE FAKT NEPŘECHÁZEJTE!

Kdy se na to ale fakt vykašlete, je rozhodně situace, kdy Vás najednou přepadla bolest hlavy, svalů, kostí a kloubů, dýchací cesty máte uspané, bolí vás mít otevřené oči. Rozhodně nesportujte s horečkou, s antibiotiky, s akutní blokádou páteře (utrženými vazy v kotníku nebo koleni, zlomeninou...).

Pokud trpíte nespavostí a opět se Vám nezadařilo spát dýl než čtyři hodiny, jděte se radši tak max. na 10 minut projít před spaním a nesportujte. Mohli byste si totiž únavou ublížit a domněnka, že se zrušíte dlouhým výběhem nebo ve fitku a usnete potom jako miminko, při skutečnému problému s nespavostí opravdu neplatí.

Stejně tak pozor na jakékoli bolesti svalů, šlach, vazů a velkých kloubů, které nesouvisejí s těžkým tréninkem v posledních dnech. Zejména pokud začínáte a dali jste si do těla, aniž byste měli už předem vyzkoušeno, kolik toho Vaše tělo snese, možná se si něco poškodili. A to taky nerozběháte. Takže klid doma a pokud se to nezlepšuje, tak rovnou k lékaři.

A ještě poznámka pro holky: pokud o svojí menstruaci víte jen to, že ji teď právě máte, klidně běhejte, jak je Vám libo. Pokud ale víte, že nemůžete ani chodit a bolesti už se rozjely, zalezte si do deky s čajem, cappuccinem nebo kakaem a raději trénink vynechte, dokud bolesti nepoleví. Na druhou stranu ale také některým z nás funguje pohyb jako prevence menstruačních bolestí. Musíte ale opravdu vyrazit dřív, než bolesti začnou. Jinak riskujete, že zůstanete někde v křeči bez možnosti zobnout si tabletku a dolézt domů.

Běhu zdar, ale s rozumem :-) Radši jeden běh vynechat, než vypadnout na půl roku.

Žádné komentáře:

Okomentovat