... v tělocviku jsem vždycky patřila k nejhorším. A pak jsme v šesté třídě v rámci branného cvičení měli běh do vrchu...

Píšu o tom, jak běhám já a co se mi osvědčilo a jak to baví mě. A pokud vám váš běhací trenér radí něco jiného, tak věřte jemu

středa 23. října 2019

DVANÁCTIMINUTOVKA


Taky jste ji na prvním stupni základky běhali? Já ji úplně nesnášela. Šlo o to, že vám učitel dá 12 minut a vy se snažíte uběhnout co nejvíc. Bohužel kolečko u naší základy mělo jen 250 m a o to to bylo pro mě ještě horší. No a ještě větší strašák pro mě byla zpráva o tom, že na druhém stupni budeme běhat 1 500 m a máme to stihnout právě pod těch 12 minut. Ale já ve čtvrté třídě dolezla do vzdálenosti 1 450!

Během minulého týdnem ale četla knížku od Edy Kožušníka a Evy Fryšarové nazvanou Prostě běž! A v ní autoři doporučují udělat si tzv. Cooperův test. Test byl původně pro testování tělesné zdatnosti americké armády už v šedesátých letech. A jde v něm víte o co? Uběhnout co nejvíc za 12 minut :-D









Tak jsem si to v pondělní mlze zkusila. Sice po předchozích uběhnutých pěti km a mírně do kopečka, ale výsledek mě velmi příjemně překvapil! 1,89 km! Podle tabulky z knížky Evy a Edy je to v mém věku průměrný výkon a to mě neskutečně těší :-) 

Zkuste se taky otestovat :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat